Vingrojumi mugurai

Vingrojumi mugurai – labākās zāles un profilakse muguras sāpēm

Muguras sāpes ir viens no izplatītākajiem ķermeņa diskomfortiem mūsdienu cilvēku vidū (īpaši muguras sāpes krustos). Izrādās, ar šo diskomfortu sadzīvo vai cīnās (cīnīties palīdz labi vingrojumi mugurai) ne tikai vecākā paaudze, kuriem noteikta diagnoze spondiloze (jeb plašāk pazīstama kā osteohondroze), bet arī pusmūža cilvēki un pat jaunieši. Kas tad īsti ir galvenie iemesli muguras sāpēm, kādēļ jāvingro arī tad, ja nekas nesāp, un kas ir efektīvākie vingrojumi sāpošai mugurai, uzzini raksta turpinājumā! Pirms ķeramies pie lietas – piefiksē, kā Tu šobrīd sēdi, lasot šo rakstu! Kā jūtas Tava mugura? Nu, iztaisno, iztaisno. Un aiziet!

Kad jāpievērš uzmanība muguras sāpēm?

Ja Tev šķiet, ka šīm te sāpēm uzmanība jāpievērš tikai tad, ja jūti tās kādā konkrētā vietā vai intensitātē, tad Tu maldies. Tiklīdz sāc sajust diskomfortu mugurā, ir jārīkojas nekavējoties! Atkarībā no diskomforta veida, jāizvēlas vai nu vingrojumi muguras muskuļu stiprināšanai, vingrojumi muguras diskiem vai stiepšanās vingrojumi mugurai, lai atslābinātu muskulatūru. Protams, vēl ir iespēja izmantot dažādas jostas mugurai, kas atvieglo diskomfortu, taču tās neatrisinās sāpju cēloni – tātad, sāpes atgriezīsies.

Kas ir biežākie muguras sāpju iemesli?

Kā populārākos muguras sāpju iemeslus mugurkaula ķirurgs Artis Gulbis min:

  • ilgu sēdēšanu vai stāvēšanu;
  • stāvēšanu vai sēdēšanu nepareizā pozā;
  • mazkustīgumu;
  • lieko svaru;
  • smēķēšanu;
  • vājus muguras muskuļus.

Reizēm ir pilnīgi pietiekami, ja statisko pozu pie datora nomaina kāda stiepšanās kustība, tomēr lielākajā daļā sāpju gadījumu ar to būs par maz, tādēļ nepieciešams pievērsties vingrošanai, lai uzlabotu muguras stāvokli. Un ir jāvingro arī tad, ja nekas nesāp, jo tā ir tikai un vienīgi normāla prakse – rūpes un cieņa pret savu ķermeni, lai muguras diskomfortu nemaz nenāktos piedzīvot.

Efektīvākie vingrojumi mugurai – labākās zāles un profilakse sāpēm

Lai varētu sasniegt labākos rezultātus gan profilaktiskos, gan ārstniecības nolūkos, ir svarīgi izvēlēties efektīvus vingrojumus un izpildīt tos pareizi, lai nejauši nenodarītu sev vēl lielāku ļaunumu. Piedāvājam Tev iepazīties ar vairāku veidu un stilu vingrinājumiem, lai Tu varētu izvēlēties sev ērtākos, piemērotākos un efektīvākos!

Fizioterapija

Viens no virzieniem, kas rūpējas par to, lai Tavs ķermenis justos labi, ir fizioterapija. Četri fizioterapijas vingrojumi mugurai Tevi gaida šeit!

Ārstnieciskā vingrošana

Nākamais spēcīgais novirziens rūpēs par Tavu veselību ir ārstnieciskā vingrošana, kur, lai kļūtu par speciālistu, nepieciešama augstākā izglītība. Lūk, ārstnieciskie vingrojumi mugurai video formātā!

Joga

Ja esi jogas piekritējs, tad arī Tev būs, ko darīt! Lūk, skolotāja Dinesh Kashikar un jogas koordinatora Dr. Sejal Shah sagatavotie jogas vingrojumi mugurai gan video, gan tekstuālā veidolā!

Cigun

Izrādās, Latvijā ir ne viens vien cigun dziedniecības speciālists, kurš vēlas palīdzēt savest kārtībā Tavu muguru! Šajā video Tev ir sarūpēti vairāki cigun vingrojumi mugurai, kas noteikti uzlabos Tavu pašsajūtu!

Pilates

Maldīgs ir uzskats, ka pilates tikai tāda staipīšanās vien ir. Izrādās, pilates vingrojumi ir ļoti efektīvi muguras stāvokļa uzlabošanai! Pārliecinies pats!

Īpaši grūtniecēm

Tā kā grūtniecības laikā mugurai tiek radīta īpaši liela slodze, vingrojumi mugurai grūtniecēm ir obligāts noteikums! Ņemot vērā topošo māmiņu ķermeņa aprises un stāvokli, īpaši populāri ir vingrojumi uz bumbas mugurai. Ar tiem un vēl citiem vingrinājumiem iepazīsties te!

Izvēlies, kurš vingrojumu veids Tev patīk vislabāk, vai praktizē tos visus, un Tu jutīsi, cik ļoti Tava mugura ir Tev pateicīga! Ja starp šiem neatradi sev tīkamus vingrinājumus, ieskaties te, kur vari atrast ne tikai vingrinājumus, bet arī citu noderīgu informāciju!